Sokan használják napi szinten az Excelt, és készítenek diagramokat is gyakran a segítségével. Nem véletlenül, hiszen egy-egy diagramról első pillanatra látszik az, amit a készítője meg akar mutatni:
- egy folyamat trendje,
- az értékek megoszlása,
- vagy egyszerűen az összetartozó értékpárok.
Ebben a mostani rövid cikkben arról esik szó, hogy miként tudunk olyan diagramokat készíteni, amelyeknek a tengelyén a feliratok, a színekhez a jelmagyarázatok rögtön ott vannak, sőt, címe is van a diagramnak. Nekünk legfeljebb az értékeket kell kiíratni, de ez is csak egyetlen kattintás.
A pirossal írt szöveget tartalmazó cellákat kell kijelölni a 2015-2016 2. félév ábrázolásához |
- Az egér húzásával jelöljük ki az ábrázolandó adatokat (sajnos az Excel a kijelölés aktuális celláját nem emeli ki árnyalással);
- A Ctrl billentyűt folyamatosan nyomva tartva jelöljük ki az adatok feletti, majd a tőlük balra lévő magyarázó feliratokat is (az egyes területeket egyetlen húzással kell kijelölni);
- A kijelölés utolsó lépéseként a két magyarázó felirat metszéspontjában lévő cellára a Ctrl nyomása közben kattintsunk rá;
- Szúrjuk be a kívánt diagramot.
Ennyi az egész. Ha a kijelölést jól csináltuk, akkor rögtön egy kész, minden szükséges elemet tartalmazó diagramot kapunk. A dolgunk legfeljebb annyi lehet, hogy bekapcsoljuk az értékek megjelenítését is. Ezt a legegyszerűbben a képen jelzett helyen, a "Diagrameszközök", azon belül "Tervezés" eszközsoron tehetjük meg, ha kijelölt a diagramunk. Csak kattintsunk a különböző elrendezések közül arra, amelyik nekünk a legjobban megfelel.
Ha a jobb oldalon / fent lévő reklám olyasmiről szól, ami érdekel, kérlek nyissad meg. Ez Neked semmibe nem fog kerülni, a PC Sulit viszont - tényleg csak pár forinttal - támogatja. Előre is köszönöm!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése