2015. június 7., vasárnap

Másolás és mozgatás 3

Már két cikkben is a címbéli témakörről írtam, ma is így fogok tenni, de még mindig nem fogunk tudni mindent megbeszélni. Ez a bejegyzés az Office alkalmazások (elsősorban a Word és az Excel) másolással kapcsolatos lehetőségeinek ismertetéséről fog szólni, a tervezett utolsó cikk pedig az úgynevezett csatolásról, amiről a felhasználók döntő többsége még csak nem is hallott. De ne rohanjunk ennyire előre. Szóval, a Word és az Excel, mindkettőt a legtöbbet használt alkalmazások között találjuk ugyan, de ezek is rengeteg olyan lehetőséget tartalmaznak, melyeket sokan nem ismernek, pedig nagyon hasznosak lehetnek, sok munkát lehet velük megspórolni. Lássuk ezeket!

Excel

A táblázatkezelővel kezdem, mert itt vannak az igazán érdekes lehetőségek.
Transzponálás
Gyakran lesz szükségünk arra, hogy egy táblázatban már meglévő adatokat egy másik táblázatba át kell vinni, ami nem jelent problémát szinte senkinek. De az már igen, ha az eredeti táblázatban egymás alatt szereplő adatokat az új táblázatban egymás mellett kell elhelyezni, vagy éppen fordítva. Pedig ez sem gond, a megoldáshoz vezető lépések a következők:
  • ki kell jelölni a forrást,
  • Ctrl + C,
  • a cél helyen válasszuk ki az adatokat tartalmazó első cellát,
  • nyissuk le a "Kezdőlap" menüszalagon a "Beillesztés" ikont,
  • válasszuk az "Irányított beillesztés..." elemet,
  • végül a kapott ablakban jelöljük be a "Transzponálás" opciót.

Érték beillesztése
Egyes esetekben pedig arra lesz szükségünk, hogy egy képlet eredményét illesszük be. Hogy világos legyen, lássunk egy példát:
  • adottak az egységárak és a mennyiségek egy vásárlási listában, amiből a tételek bekerülési költsége egy egyszerű szorzással meghatározható,
  • nekünk azonban egy másik táblázatban már csak a kiszámolt bekerülési költségek kellenek, vagyis a szorzatok kiszámolt eredményei.
Hát persze, hogy ez is gond nélkül megy, csak annyit kell az előző recepthez képest változtatnunk, hogy az utolsó lépésben az "Értéket" opciót kell bejelölnünk.


Word és Excel

Mindkét programban gyakran lesz arra szükségünk, hogy a valahonnét átvett adatokat úgy illesszük be, hogy azok az eredeti helyük formátumát ne kapják meg. Naná, hogy ez is roppant egyszerű:
  • a beillesztés után csak álljunk rá a megjelenő kis ikonra, az úgynevezett intelligens címkére,
  • ennek hatására az átalakul egy legördülő listává,
  • nyissuk le,
  • az opciók közül válasszuk ki a nekünk aktuálisan szükségest.

Amennyiben az egyes opciókra ráállunk, akkor annak a hatása egy szövegbuborékban megjelenik. A lehetőségek:
  • forrás formátum átvitele,
  • cél formátum használata,
  • csak a szöveg átvitele (ez utóbbi csak a Wordben elérhető).
Folytatás a jövő héten!

Ha tetszett, ne felejtsed el a cikket megosztani! A felső Facebook lájk és megosztás a PC Suli Facebook oldalára vonatkozik, ez pedig a cikkre.

Ha a jobb oldalon / fent lévő reklám olyasmiről szól, ami érdekel, kérlek nyissad meg. Ez Neked semmibe nem fog kerülni, a PC Sulit viszont - tényleg csak pár forinttal - támogatja. Előre is köszönöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése