2015. augusztus 26., szerda

Google Drive 2. - mappák

Az elmúlt alkalommal elkezdtük a Google Drive, a legnépszerűbb felhő alapú alkalmazás megtárgyalását és megbeszéltük azt, hogy miért is olyan népszerűek újabban az ilyen alkalmazások. Ma tovább fogunk lépni, és ahogy az már a címből is kiderül, a felhőbe történő feltöltést, és az ott lévő adatok rendszerezését fogjuk részletesen elemezni, nehogy úgy járjunk, mint a képen lévő iratszekrény óriási méretű fiókját kihúzó irodai dolgozó: az adatok és a mi küzdelmünkben mindent elöntenek az adatok.

Adatok rendszerezése

Azt mindenki tapasztalta, illetve irodai dolgozóként sokan maguk is alkalmazzák, hogy az iratok között könnyebb eligazodni, ha valamilyen rendszer szerint iratgyűjtőkbe szortírozzuk azokat. Akik számítógépen dolgoznak, a háttértárak esetében is így tesznek. Nos, ez a módszer a felhő alapú dokumentumok esetében is a rendelkezésünkre áll.
Elsőként természetesen itt is a mappát kell majd létrehozni, hiszen csak azt követően tudunk benne adatot elhelyezni.

Mappa létrehozása


Mappa törlése, visszaállítása

Igen, a szokásos módszert kell alkalmazni:
  • Indítsuk a törlendő mappa helyi menüjét (azaz kattintsunk rá az egér jobb gombjával);
  • Válasszuk az "Eltávolítás" elemet.

Az így letörölt mappa a "Kuka" nevű mappába kerül, ahonnét még helyreállítható úgy, hogy:
  • A bal oldalon rákattintunk a "Kuka" elemre;
  • Elindítjuk a visszaállítandó mappa helyi menüjéből "Visszaállítás" elemet. A "Végleges törlés" pontosan arra szolgál, ami a nevéből is következik.

Ha tetszett, ne felejtsed el a cikket megosztani! A felső Facebook lájk és megosztás a PC Suli Facebook oldalára vonatkozik, ez pedig a cikkre.

Ha a jobb oldalon / fent lévő reklám olyasmiről szól, ami érdekel, kérlek nyissad meg. Ez Neked semmibe nem fog kerülni, a PC Sulit viszont - tényleg csak pár forinttal - támogatja. Előre is köszönöm!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése