2020. március 28., szombat

Így szervezd a digitális oktatást


Sok iskolában nem tudják alkalmazni a Google Classroom, a Microsoft Teams, vagy éppen az Edmondo integrált oktatási platformot. Vagy mert az iskola oldalán nem értenek hozzá, vagy mert nincs G Suite, vagy MS 365 liszenszük, vagy éppen egyszerűen nem tudják kiosztani a tanulói kulcsokat a hozzáféréshez. Erre az esetre szeretnék mutani egy lehetséges, a Google Drivera támaszkodó megoldást ebben a videóban. A megoldás előnyei:


  • A gyerkek a korábbi rend szerint tanulnak a digitális munkarend során is;
  • Az osztályfőnökök jól át tudják tekinteni, hogy minden órához vannak-e hozzárendelve feladatok a gyerekeknek.  Ez - ha jók akarunk lenni a gyerekekhez és a szüleikhez is - ne mindig jelentsen újabb és újabb tananyagot. Lehet a korábbi anyag gyakoroltatása, egy érdekes kapcsolódó cikk, vagy videó, esetleg valamilyen képességfejlesztő játék. Ne feleddjük, hogy sok esetben az egész családban egyetlen okos eszköz áll rendelkezésre!
  • Bár hatékonyabb a digitális munkarend, ha igazodik a korábban megszokott tanulási ritmushoz, pontosan az előbbi okok miatt ettől úgy lehet eltérni, hogy az eredmény mégsem lesz egy katyvasz, mert az órarendre támaszkodva minden áttekinthető marad.
  • A tanártól nem igényel semmi különleges informatikai tudást, hiszen csak egy szövegszerkesztőt és egy levelezőt kell használnia. Az egyetlen plusz a megosztás, de az 2 perc alatt megtanulható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése