2014. április 6., vasárnap

Keresési lista helyes használata

Nagyon-nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy mi is legyen az-az első dolog, amit tippként itt közzéteszek, azután úgy döntöttem, hogy az interneten történő keresés egy hatékonyabb módját ismertetem. Azért ezt választottam, mert messze a legtöbbet a Google keresőjét használjuk, gyakorlatilag minden nap többször. Így korántsem mindegy, hogy a legpraktikusabb módon használjuk, vagy sem.

A feladat

A célunk az, hogy a lehető leggyorsabban a legtöbb használható információhoz jussunk egy témában. Hogy is szoktunk ennek nekiállni?

Internetes keresés eddigi módja

Elindítjuk a böngészőnket, aztán a Google kulcsszavas böngésző weboldalán a keresőmezőbe beírjuk a minket érdeklő témával kapcsolatos kulcsszót, esetleg kulcsszavakat. Ezután rákattintunk az első, nem fizetett, azaz nem reklám találatra, majd ha az nem a legtökéletesebb, akkor visszanavigálunk a találati listába, és megnyitunk egy újabb linket. Ezt addig folytatjuk, amíg meg nem leljük a legjobbnak ítélt oldalt. Ebbe persze jól bele lehet keveredni, épp ezért a tanácsolom az, hogy ezt így felejtsük el!

Javasolt módszer 

Ha tényleg gyorsan szeretnénk megtalálni a legtöbb információt, akkor a következőket tegyük:
  • A találati listában az egér görgőjével kattintsunk rá a linkre. Ennek hatására az oldal nem a találati lista helyett jelenik meg, hanem egy új lapon. Így a listából újabb linkeket is meg tudunk nyitni úgy, hogy az oldal változatlanul látható lesz a gépünkön, csak éppen egy másik fülön.
  • Amelyik oldal nem elég hasznos, abból a fülének jobb felső sarkában lévő bezárás gombjával lépjünk ki.

A végén ott lesz a böngészőnkben pár olyan oldal, amelyen tényleg hasznos információk vannak. Aki kipróbálja, azt fogja mondani: ezt eddig nekem miért nem mutatta meg még senki? Így tényleg sokkal könnyebben megtalálok mindent.
Pedig ezzel még nincs is vége a hatékony kereséshez ajánlható apró trükköknek.
Folytatás következik...

Ha tetszett, ne felejtsed el a cikket megosztani! A felső Facebook lájk és megosztás a PC Suli Facebook oldalára vonatkozik, ez pedig a cikkre.

Ha a jobb oldalon fent lévő reklám olyasmiről szól, ami érdekel, kérlek nyissad meg. Ez Neked semmibe nem fog kerülni, a PC Sulit viszont - tényleg csak pár forinttal - támogatja. Előre is köszönöm!

4 megjegyzés:

  1. A legfelső sort,ahol a lapfülek vannak én Lapfülsornak,a 2. sort(az elején a 2 nyillal Websornak nevezem!értem és jó amit mondasz,próbálkortam is,de nem egészen világos hogy hogyan kerülnek oda sorba a lapfülek?Ill.abban a sorrendben ahogy én szeretném!Itt néha keveredéseket tapasztalok.De én kezdő vagyok.Béla.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Béla!
      Nagyon gyors vagy, hogy már reagálsz is. A fülek a következő sorrendben lesznek:
      -amelyik fülön állva megnyitsz a görgővel egy új lapot, az után jelenik meg az oldal,
      -ha neked ez nem jó, a fülénél fogva vízszintesen oda húzod, ahová akarod,
      -ha lefelé húzod, akkor pedig teljesen külön ablakban fog megjelenni a tartalom.
      Ezt kérdezted?
      Laci

      Törlés
  2. Sajnos nekem ez még első olvasásra bonyolultnak látszik. Ki fogom próbálni a gyakorlatban hátha sikerül

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Erzsébet! Próbáld ki, biztos működni fog. Egyáltalán nem bonyolult!
      Laci

      Törlés